25 Eylül 2015 Cuma

Göksun Tufanbeyli Saimbeyli Feke Kozan geçişi


Kırkını geçmiş Adanalı  biri olarak Adana'nın 4 ilçesini henüz görmemiş olmam beni biraz rahatsız ediyordu. Uzun zamandır planını kuruyordum. Nihayet gerçekleştirdim. İşte rotam :


 

 Günübirlik 600 km’lik gezimizin başlangıcında sabah 9 da Gaziantep’ten Kahramanmaraş’ a  sürdüm,  Tayfun’la buluşup yola koyulduk. Tekir e kadar da güzel görüntüler vardı ama kamera ve fotoğrafla ilgilenemedim. Tekirde kahvaltı çay molasından sonra kask kamerasından fotoğraf çekmeye başladım. Bu sefer de böyle olsun dedim. Durup çekim yapmak zaman kaybı olacak. 







Teknoloji güzel de doğa bütünlüğü bozuluyor gibi, dağları delmişler,tünel açmışlar.





Her yolun ayrı bir güzelliği  var.



Buradan Tufanbeyli Adana yoluna dönüyoruz.



Döndükten sonraki görüntü




Tayfun’un kamera hazırlıkları… elinde 3-4 şey tutarsan birini düşürebilirsin. Telefonunu düşürdü, ben de üzerine bastım birazcık.

 


Aslında çok önceden planımda Tufanbeylinin kuzeyindeki Şar köyüne de gidip oradaki tarihi kalıntıları da görmek vardı ama vaktimiz turu tamamlamaya yetmeyeceği için o kısmı es geçtik. Bir daha ki sefere belki kısmet olur.
Tufanbeyli’ye hiç girmeden Saimbeyli’ye doğru devam ediyoruz.



Obrukbeli geçidi, bundan sonra ağaçlar başlıyor.




Obrukbeli videosu




Fotoğraf makinemi nihayet çıkarıp biraz foto çektim









Tayfun geliyor






Obrukbeli’nden Saimbeyli’ye iniş videosu




Saimbeyli Feke arası Himmetli bölgesi video




Himmetli - Göksu nehri kenarında fotoğraf molası







Himmetli sakinlerinden bir amca Feke’den hastaneden geliyormuş. Bizimle sohbet etti, hatta evine davet etti, Anadolu insanı vaktimiz bol olsaydı davetine katılmak isterdik.




Feke den geçiş





Feke’den sonra Akkaya civarında çektiğim fotoğraf,  günün en güzel manzaralarındandı, ancak daha sonra yağmur başlayıp şiddetini artırdı kamera, fotoğraf işlerine zaman ayıramadım.



Feke kozan arasında Horzum’da bir tesiste durduk. Adana gruplarının  motosiklet gezilerinde gittiği yerlerden birisi,  fotoğraflarını hatırladım. Güzel bir yer.  Neyi güzel olur dedik garsona ,sac kavurması meşhurdur dedi, tamam dedik sac kavurma yedik. yağlıydı ama eti güzeldi.










Kozan’dan Kadirli’ye oradan da Andırın tarafından Maraş’a geçmeye niyetlendik ama yağmur yüzünden yapamadık. Kozan’dan Ceyhan tarafına yöneldik. Şiddetli yağmura yakalanınca bir köy kahvesine kendimizi  zor attık. Ben tedbirliydim. Yağmurluklarımı almıştım ama Tayfun hatırı sayılır şekilde ıslandı.






Otobana girdikten sonra hava kararmaya başladı, bir iki defa da mola verip Nurdağı’nda Tayfun’dan ayrıldık. Sağ salim turumuzu tamamladık ben 600 km Tayfun 480 km yol yaptık. Göstergedeki tüketimim 4.5lt/100 kmHerkesin gezilerini mutlu bir şekilde tamamlaması dileklerimle.  :) 



3 yorum: