17 Ağustos 2015 Pazartesi

Kalecik barajı - Düziçi - Berke barajı

Sıcak bir Ağustos,  pazar günü sabahı  tamamen boş bir günüm vardı. Uzun zamandır aklımda olan Kalecik ve Berke barajlarını görme planımı gerçekleştirmeye karar verdim. İki kişi gidecektik , (Emre :)))  kısmet olmadı tek gidiyorum. 
Hemen hazırlanıp fazla sıcağa kalmadan yola çıktım, kilometrem de bu arada 5000 i gösterdi.



Otobanda gitmeyi sevmediğim için normal yoldan gidiyorum. 



Nurdağından sonra kamerayı açıyorum, Aslanlıbeli geçidinde serinleme molası


Rahat bir yolculuktan sonra kalecik köyüne ulaşıyorum göle inen yol ayrımında fotoğraf molası 

Ve göl kıyısına ulaşıyorum






 Orman içerisinde güzel bir  asfalt yolda biraz sürüp göl kıyısına tekrar inip kendime bir mekan buluyorum.






Öğlen oldu, yemek hazırlıkları








Savranda kalesi




13.30 da kalecikten ayrılıyorum hava sıcak ama aşırı bunaltıcı değil.
Düziçi ne varıp çay –kahve molası veriyorum ve berke barajına doğru devam ediyorum.


Ve berke barajına varıyorum. Görüntü beklediğim gibi harika , yollar da tahminimden çok daha düzgün, güzel asfalt yollar. 






Baraj gövdesindeyim buraya 1.5 km lik bir tünelden sonra geçiliyor. 









baraj setinden aşağı bakış





set üzeri



Baraj tahliye kapakları


tünel





Görevlilerle biraz muhabbet edince santral ve baraj hakkında daha detaylı bilgi alıyorum. 





Santral bölümüne de iniyorum. Baraj ve santral arasında 185 metre seviye farkı var, dağın içinden su kanalları tribüne ulaşıyor. 3 tribün ünitesi var. 

Hedeflerimi tamamladım dönüşe geçtim

 Yine aslanlıbeli geçidinde serinleme molası.






 Nurdağı - Gaziantep yolunda Atmalı dinlenme tesislerinde durup mola veriyorum. Müşterisi bol bir tesis.
  Toplam 325 km yol yaptım .

bu da yolculuğumun özet videosu (10 dk kadar. )

başka bir gezi raporunda görüşmek üzere :))
hoşçakalın....

6 yorum:

  1. Guzel bir gezi tebrikler. Guzel blog...

    YanıtlaSil
  2. Hocam çok güzel bir gezi olmuş ancak merak ettiğim bir konu var tek başına sıkılmadın mı ? Ben tek başına sıkılıyorum bazen. Ama şuan hastayım ve motorumla gezmek için can atıyorum :) Grip yatırdı beni şiddetli olduğu için.. Ben tek başına gezerken çok sıkılıyorum bunun için alternatif olarak ne yapıyosun ? Müzik falan mı dinliyorsun ? Önerilerin var mı ? Misal tek başına mangal yapmışsın çok hoş ama benim için tek başına işkence gibi gelir :) Bloğu sık sık takip edeceğim.

    Tekerine taş değmesin.

    Saygılarımla ;
    MT / oguzhan6161

    YanıtlaSil
  3. yorumunuz için teşekkür ederim, tek başıma hiç sıkılmıyorum, canım ne isterse ne tarafa gitmek istersem onu yapıyorum, tek başıma giderken daha önce hiç gitmediğim ve görmeyi merak ettiğim yerlere gidiyorum, o yüzden de sıkıcı olmuyor. mangal konusu da birkaç çalıçırpı, dal toplayıp tutuşturuyorum o kadar, sucuk pişirmek için yeterli. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıklamanız için ben teşekkür ederim asıl. Gerçekten güzel bir gezi olmuş. Bunların yanında en çok istediğim bir çadır kurup orda kalmak olurdu :) hep böyle bir şey istemişimdir. Muhtemelen en çok merak ettiğim yerlerden biri Bolu/Göynük ilçesine gidip orada bir kamp kurma düşüncesindeyim. Yapmış olduğunuz etkinlik bana biraz doping oldu :) Heveslendim ama şuan grip olduğum için 2 gündür istirahatteyim :) Bir an önce yollara çıkmak istiyorum :) keyifli sürüşler dilerim.

      Sil
    2. geçmiş olsun inşallah çabuk geçer.
      kışa kadar daha çok vakit var. hedef ve hayallerinizi gerçekleştirmenizi dilerim. :)

      Sil